התמודדות עם לחץ – 8 טיפים מעשיים

מבוגרים עם הפרעת קשב חיים רוב הזמן בלחץ! מצרפת כאן כמה טיפים שעוזרים לי (אז סביר להניח שיעזרו גם לכם) להוריד קצת לחץ ולהתמודד…

השתמשו בתזכורת
הרבה פעמים קשה להתרכז לאורך זמן במשימה אחת כמו – קיפול כביסה, שטיפה ועוד… לכן כדאי לנסות לעשות זאת בהדרגה. הגדירו בשעון 15 דקות לביצוע המשימה ובצעו את המשימה רק לפרק הזמן הזה גם אם לא סיימתם. כשמסתיים הזמן ממשיכים לפעילות הבאה, אלא אם כן רוצים להמשיך – ואז מכוונים את השעון שוב. בכל מקרה כל פעם מבצעים משימה, ביחידות של רבע שעה.

בצעו מטלות יחד עם “חבר שקוף”
הרבה פעמים נוכחות שקטה של אדם נוסף בחדר מאפשרת לנו להיות מרוכזים ומדרבנת לעשייה. “החבר השקוף” יעזור לך לייצר סביבה פוריה לעבודה רק על ידי נוכחותו בחדר ופעילות שלו במשימה אחרת ושקטה.

עשו סדר עדיפות ברשימת ה – “To do” שלכם
מתוך כל הדברים שיש לכם לעשות בחרו שלוש פעולות שצריך לעשות באופן מיידי ודחוף, ושלוש פעולות שחשוב לכם לעשות (אך אינן דחופות). התחילו את הרשימה ממשהו “מיידי ודחוף” ומיד אחריה עשו משימה מהחלק “החשוב”, וחוזר חלילה. כך גם תגוונו את המשימות וגם תנהלו את סדר העדיפויות.

שגר ושכח
השתמשו בטלפון או במחשב נייד כאילו הוא הכונן החיצוני למוח שלכם. כאשר רעיונות צצים בראש ואתם באמצע משהו אחר, כתבו אותם והמשיכו הלאה, ובכך תורידו עומס מהראש, וגם לא יברחו לכם רעיונות טובים.

מיון יומי של הדואר
אספו ומיינו את הדואר היומי. שימו פח ליד  שולחן העבודה או בסמוך לדלת כך שתוכלו להיפטר מהדואר לפני שהוא נערם על השולחן.

צרו נקודת שיגור
בחרו נקודה ליד הדלת, בחלק העליון של המקרר, על הדלפק, על כוננית או שולחן. שימו את כל מה שאתה יודעים שצריך לקחת כאשר יוצאים מהבית (רשימת קניות, משקפי שמש, מפתחות, ארנק וכו’). כך הכל ירוכז לכם במקום אחד וידוע מראש ולא תמצאו את עצמכם בלחץ ברגע האחרון.

קנו חפצים בהירים ומבריקים
קל יותר לראות ולזכור את מיקומם של חפצים צבעוניים או מבריקים מאשר של חפצים בצבעים שחורים או ניטרליים. פריטים אישיים צבעוניים כגון ארנקים, מחברות וטלפונים סלולריים, קשה יותר לאבד וקל יותר למצוא.

פתקי ממו
כתבו לכם פתקים קטנים וצבעוניים כדי להזכיר לעצמכם משימות או לוחות זמנים, והדביקו במקומות בהם תראו את הפתק – למשל על מסך המחשב, דלת הכניסה ועוד.

צרו תזכורות רבות
למשהו שחשוב לכם לא לשכוח – הגדירו שעון מעורר עם תזכורת כל כמה דקות, ובקשו מחבר להתקשר אליכם. אפשר להתעלם מתזכורת אחת, אבל קשה יותר להתעלם משלוש או ארבע תזכורות.

אני מבטיחה לכם כי אם תיישמו אפילו אחד מהטיפים האלה – יהיה שינוי בתחושת הבלבול ותרגישו מאורגנים ורגועים יותר… בהצלחה!

אהבתם? מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email